Współpraca z influencerami – o co warto zadbać?

Współpraca z influencerami – o co warto zadbać?

Współpraca znanej osobowości internetu z marką może przynieść wiele korzyści – pozwala docierać z produktem do nowych, potencjalnych klientów, budować pozytywny wizerunek i tym samym zwiększać sprzedaż. Należy jednak zadbać o kreatywne, wyróżniające treści, a przede wszystkim o dobrą atmosferę współpracy z influencerem. Poznaj wskazówki, które przybliżą Cię do upragnionych celów.

Współpracuj z influencerami dopasowanymi do marki

Współpraca z influencerami powinna być szyta na miarę konkretnych potrzeb i profilu marki. Warto pamiętać, że szukając wpływowej osoby do kooperacji nie należy skupiać się jedynie na liczbie obserwujących ją użytkowników. Ważniejsza jest tematyka, jakiej dotyczy dany profil, a także relacje z followersami.

Warto proponować wspólne działania influencerom, którzy są zaangażowani w dyskusje pod postami, a treści płatne przemycają w naturalny, swobodny sposób, co sprawia, że ich profil nie wygląda jak słup reklamowy.

Posty, które influencer będzie pokazywał w ramach współpracy z marką, powinny dobrze korespondować z jego pozostałymi treściami i interesować odbiorców, jakich wokół siebie gromadzi. Przydatne będzie kierowanie się zbliżonymi personami marketingowymi, czyli szukanie influencerów, których obserwują nasi klienci idealni, o tych samych potrzebach, wieku, zainteresowaniach etc.

Zadbaj o nienachalny, kreatywny content reklamowy

Współcześni użytkownicy internetu są niezwykle wybredni i wyczuleni na nachalną reklamę. Coraz bardziej powszechne staje się również zjawisko tzw. banner blindness (pol. „ślepota banerowa”), polegające na odruchowym ignorowaniu przez użytkowników social mediów elementów wyglądających jak reklamy. Dlatego planując współpracę z influencerem należy zatroszczyć się o kreatywne, naturalne treści.

Dobrą praktyką jest nie narzucanie ściśle określonych warunków współpracy i podążanie za propozycjami influencera, bowiem to on najlepiej zna swoich obserwujących, a dodatkowo treści będą wówczas spójne z jego poprzednimi publikacjami.

Postaw na mierzalne wyniki i powierz współpracę z influencerami agencji social media

Kolejnym ważnym elementem jest mierzenie wyników współpracy. Dzięki raportom można dowiedzieć się, jakie aktywności przyniosły oczekiwany skutek i co można poprawić przy następnej kampanii z udziałem zaproszonych celebrytów.

Zależy Ci na kooperacji z influencerami w oparciu o opisane kroki? Zgłoś się do specjalistów z agencji marketingowej Frank & Greg. Postaw na efektywną komunikację w social media i wypełnij krótki brief już dziś.

Dodaj komentarz