Każdy użytkownik aplikacji Instagram wie, że w portalu mógł zamieścić filmik o maksymalnej długości 15 sekund. Jedynie reklamodawcy mogli umieszczać swoje spoty, które miały maksymalnie 30 sekund. Wydawcy Instagrama dają nam teraz jednak większą swobodę wyrażania siebie w formie wideo.
Twórcy powoli wdrażają aktualizację, która pozwala na przesyłanie wideo do 60 sekund, czyli aż czterokrotnie więcej niż dotychczas.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy, ludzie spędzili o 40 procent więcej czasu na oglądaniu filmików.
Możliwość nagrywania i udostępniania dłuższych filmików będzie wdrażana stopniowo na całym świecie. Dosłownie przed chwilką sprawdzałem na iPhone 6S z iOS 9.3 i jest możliwość nagrania dłuższego filmiku niż 15 sekund.
Nowością jest również liczba wyświetleń pod każdym filmikiem. O tej nowości wspominałem już kilka tygodni temu.