Pewnie jedną z rzeczy, która zdziwiła was chwilę po odpaleniu strony Facebooka był komunikat o akceptacji plików cookies. Też zwróciło to moją uwagę i postanowiłem zapoznać się z tematem oraz podzielić się informacjami na ten temat. Jak można przeczytać w oficjalnym ogłoszeniu Facebook przynosi ludziom lepsze reklamy.
W specjalnym oświadczeniu możemy przeczytać wiele ciekawych rzeczy odnośnie nowej polityki reklam w portalu. Przede wszystkim nowością będzie wyświetlanie reklam osobom, które nie posiadają konta na Facebooku. Do tej pory wszyscy reklamodawcy korzystający z Facebook Audience Network mogli wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy użytkownikom, którzy zarejestrowali się w portalu.
Teraz możemy dowiedzieć się, że Facebook chce dostosować się do prawa Unii Europejskiej. Ma to zapewne swoje podłoże w głośnej sprawie sprzed kilku miesięcy, kiedy to portal został oskarżony o śledzenie osób niekorzystających z jego usług. Według raportu z Belgii wystarczyło wejść na stronę wydarzenia, fanpage, czy nawet stronę niezwiązaną bezpośrednio z Facebookiem, ale mającą np. “like box” luba narzędzie do udostępniania treści na tym portalu, aby wpaść w sidła Facebooka.
Nie wiemy czy to było prawdą, ale możemy tak sądzić, skoro władze portalu zdecydowały się na poinformowanie o fakcie zbierania informacji o nawet o osobach niezarejestrowanych.
Dobrą wiadomością jest fakt, że Facebook pozwoli na zrezygnowanie z oglądania reklam z jego sieci. Oczywiście tylko te, które pochodzą firm zewnętrznych, a nie samego Facebooka, czyli reklamujące serwis i aplikacje własne. Najważniejsze jest jednak to, że będzie to można zrobić bezpośrednio “na reklamie” bez konieczności wchodzenia w ustawienia, a więc będą to mogły zrobić także osoby spoza Facebooka. Zastosowanie się do wszystkich nowych zasad ma pozwolić na jeszcze lepsze i bardziej dopasowane reklamy, które nie będą uciążliwe i wzbudzą zainteresowanie wśród internautów.
Źródło: Facebook