Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga określonego czasu oraz sukcesywnych nakładów pracy. W zależności od trudności fraz, osiągnięcie efektu może trwać od 3 miesięcy nawet do roku czasu. To ile potrzebne jest czasu na < a>, zależy w głównej mierze od trudności fraz. Im frazy są bardziej konkurencyjne tym dłużej będzie trwało wypozycjonowanie ich”>wprowadzenie strony WWW do TOP10, zależy w głównej mierze od trudności fraz. Im frazy są bardziej konkurencyjne tym dłużej będzie trwało wypozycjonowanie ich.
Czas osiągnięcia efektu zależy również od jakości strony, jak i efektów optymalizacji jej, która została wcześniej wdrożona. Łatwiej pozycjonuje się strony, które posiadają dużo unikalnej treści związanej z tematyką jej, które potrafią zaciekawić czytelników. Dobrze przygotowana strona pod pozycjonowanie, to taka, która spełnia wymogi wyszukiwarki Google.
Sukces pozycjonowania w dużej części zależny jest również od historii strony oraz tego, jak była wcześniej pozycjonowana. Strona, która wcześniej była pozycjonowana za pomocą SWL, czy metodami nielegalnymi, wymaga więcej czasu oraz większych nakładów pracy.
Efekty, jakie osiąga się podczas procesu pozycjonowania, to wynik skumulowanych działań osób zaangażowanych w cały proces. Mam na myśli Programistów, SEO copywriterów czy specjalistów SEO, bez których niemożliwe byłoby osiągnięcie efektu i wprowadzenie strony do TOP10 wyników wyszukiwania.
W pozycjonowaniu pewnych procesów nie da się przyśpieszyć mimo, że czasami klient wymaga natychmiastowych efektów. Wdrożenie technik pozycjonowania czasami wymaga kilku tygodni, a efekty ich działania pojawiają się kilkanaście dni po ich wdrożeniu. Są to normalne procedury w pozycjonowaniu stron WWW, bez których nie osiągnie się efektu.
Pozycjonowanie stron WWW to również koszty, które należy ponieść, aby strona pojawiła się w TOP10. Im większe nakłady finansowe, tym więcej technik pozycjonowania można wdrożyć, co pozwala osiągnąć trwały efekt. Przy niewielkich budżetach, pozycjonowanie trwa dłużej ze względu na brak środków, które pozwoliłyby zaangażować większą liczbę osób do projektu.
Skumulowanie wszystkich niezbędnych działań w jedno pozwala osiągnąć efekt szybciej niż w momencie, kiedy prace są wykonywana sporadycznie, bez wdrożenia wszystkich niezbędnych technik. Nie każdy pozycjoner potrafi samodzielnie dokonywać zmian w kodzie strony czy tworzyć wartościowe treści, co odwleka także osiągnięcie efektu.