Kto wykonuje audyty stron internetowych?

Kto wykonuje audyty stron internetowych?

Audyt strony internetowej to dokładne przeanalizowanie oraz niezależna ocena witryny, które wykonywane są przez firmę zewnętrzną. Dzięki niemu możliwe jest wykrycie jej słabych oraz mocnych stron, które brane są pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek podczas pozycjonowania stron.

Co obejmuje audyt stron internetowych? Typy audytu strony internetowej

Audyt strony internetowej to bardzo szerokie i wszechstronne zagadnienie, które obejmuje wiele czynności. Wyróżnić można kilka typów przeprowadzanych prac. Najbardziej powszechny jest audyt SEO, który dokładnie omówiono na stronie https://bizzit.eu/audyty-optymalizacja-tworzenie-stron. Główny nacisk kładzie się w nim na indeksowanie oraz komunikację witryny z robotami Google. Kontrolowane są także zachowanie standardów W3C, zawartość strony oraz brak błędów w jej kodzie. W wielu przypadkach istotny jest również audyt SEO konkurencji. Podczas badania strony internetowej można także sprawdzić UX (user experience), czyli doświadczenia i emocje towarzyszące użytkownikowi podczas korzystania z witryny. Połączenie tych dwóch działań nosi nazwę audytu SXO.

Dodatkowo firmy posiadające konto Google Ads powinny przeprowadzić audyt kampanii PPC. Przy prowadzanie kampanii na Facebooku bardzo ważne jest sprawdzenie jej efektywności.

W jakim celu wykonuje się audyt stron internetowych?

Przeprowadzenie audytu strony internetowej i wprowadzenie na jego bazie poprawek może znacząco poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce, a co za tym idzie, zwiększa się ruch organiczny na stronie. Dzięki niemu wykrywane oraz eliminowane są słabe strony witryny, jej błędy oraz awarie. Wprowadzenie ulepszeń pozwala na podniesienie konwersji oraz ulepszenie user experience. Dzięki audytowi możliwe jest także sprawdzenie skuteczności contentu, zweryfikowanie, które treści są najbardziej efektywne, by na ich rozwój położyć nacisk.

Audyt strony internetowej może być wykonany w każdym czasie, jednak wykonanie tych zadań wskazane jest w szczególności, gdy konieczne jest opracowanie, rozwinięcie lub zmiana strategii SEO.

Kto przeprowadza audyty stron internetowych?

Wielu przedsiębiorców decyduje się na samodzielne przeprowadzenie audytu SEO za pomocą darmowych narzędzi dostępnych w sieci, wierząc, że przyniesie to efekty. Warto jednak zaznaczyć, że nic nie zastąpi działań, które podejmowane są przez profesjonalne firmy – agencje marketingowe, SEO czy SEM. Dzięki ich pracy wykonana analiza będzie nie tylko kompleksowa, ale i wartościowa, pozwalająca na osiągnięcie realnych efektów. Warto zaznaczyć, że decydując się na zatrudnienie profesjonalistów związanych ze sprawdzaniem, poprawianiem oraz tworzeniem stron internetowych można nie tylko otrzymać pełen raport ukazujący faktyczny stan witryny, ale i uzyskać pomoc w zoptymalizowaniu jej, by była lepiej widoczna w Google.

Ile kosztuje audyt strony internetowej?

Niestety, nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, o to ile kosztuje audyt SEO przeprowadzony przez profesjonalną agencję. Zależy to nie tylko od wiedzy i doświadczenia specjalistów, ale także: zakresu przeprowadzonych prac, rodzaju strony internetowej, ilości adresów URL oraz branży, w której działa firma audytowana. Zazwyczaj ceny zaczynają się od 600 zł netto za najprostszy audyt SEO strony internetowej oraz od 1.000 zł netto za sprawdzenie sklepu internetowego, z kolei koszt audytu UX zaczyna się od około 1.500 zł netto dla witryny oraz 4.000 zł netto dla e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *