Prognoza sprzedaży w branży piekarniczej – innowacyjne rozwiązania

Prognoza sprzedaży w branży piekarniczej – innowacyjne rozwiązania

Co jest istotne w nowoczesnej piekarni?

Dawno odeszły już czasy, w których do tego, by piekarnia osiągnęła sukces, potrzebne były jedynie smaczne produkty. Przyczyna tego jest bardzo prosta. W świecie pełnym konsumpcji, sklep z wypiekami przestał być wyłącznie rzemieślniczym zakładem, lokalnym punktem spotkań, czy manufakturą smaków – stał się również, a może przede wszystkim, poważnym biznesem. Pociąga to ze sobą co raz większą konkurencję, w której trzeba albo wygrać, albo zupełnie odpaść. Aby być w tej pierwszej grupie, konieczne jest stałe unowocześnianie całego zaplecza firmy – nie tylko części bezpośrednio związanej z gastronomią. Równie istotny element stanowi cały system analizy i prognozowania – co do zasady poprzedzający jakiekolwiek inne działania.

Taka kolejność wynika z tego, że to dzięki przeanalizowaniu przyszłej sprzedaży, możliwe jest optymalne zaplanowanie kosztów, zamówienie odpowiedniej ilości składników, ustalenie potrzebnej liczby pracowników na danej zmianie, i tak dalej. Ma to ogromny wpływ na zyski – pozwala bowiem nie marnować pieniędzy, czyli zaoszczędzić tam, gdzie jest to możliwe. Dlatego też olbrzymie znaczenie ma to, czy prognozy powstają na podstawie czystej spekulacji właściciela, ewentualnie podpartej kilkoma statystykami, czy też przeprowadzone są w sposób bardzo profesjonalny, uwzględniający ogromne ilości danych i korzystający z złożonych algorytmów. Jednakże, analiza drugiego typu może być przeprowadzana właściwie tylko przez komputer – i to nie zwykły, lecz wyposażony w odpowiedni program. I w tym właśnie miejscu “na scenę” wchodzi prognoza sprzedaży, firmy Infopiek…

Program Ada++ – rozwiązanie dla współczesnego biznesu

Wspomniany program Infopieku, to innowacyjne oprogramowanie, robiące w sposób o wiele lepszy i szybszy to, co może zrobić pojedynczy człowiek. Pierwszy etap jego działania, to przetworzenie ogromnej ilości danych – nie jednego czy dwóch czynników, lecz kilkudziesięciu! Mowa tu, między innymi, o 300 milionach paragonów, lokalizacji sklepu, godzinach jego otwarcia, porach dostawy nowego towaru, pogodzie, imieninach (jest to nieco nieintuicyjne, dlatego warto wyjaśnić – jeżeli solenizantem jest danego dnia Jan, Anna czy osoba o innym, popularnym imieniu – sprzedaż słodkich wyrobów wzrasta), ilości miejsca w lodówce i na ladzie wystawowej, terminach ważności produktów, trendach sezonowych i wielu, wielu innych… Drugi etap funkcjonowania systemu, to stworzenie rozbudowanych prognoz.

Wszystko to podparte jest gromadzeniem bieżących danych, dających użytkownikowi systemu aktualne informacji o funkcjonowaniu piekarni czy cukierni (dane te, to, chociażby, liczba klientów, średnia kwota pozostawiana przez każdego z nich). Dzięki temu przedsiębiorca wie jak jest, i jak – najprawdopodobniej – będzie. Najważniejszy w tym wszystkim jest jednak efekt finalny, który u użytkowników algorytmu Ada++ pojawia się prawie zawsze. Jest nim spadek marnowania półproduktów i wzrost klientów, a co za tym idzie, czasami wolniejszy, czasami szybszy, lecz, co najważniejsze, sukcesywny, proces powiększania się zysków. Co istotne, oprogramowanie może równie dobrze obsłużyć pojedynczy punkt, jak całą ich sieć. Warto zwrócić uwagę również na to, że obsługa systemu (chociażby przeglądanie danych), jest stosunkowo prosta – żaden standardowy użytkownik współczesnych technologii nie powinien mieć z tym problemu. Kończąc, trzeba nadmienić jeszcze o tym, że program do prognozy sprzedaży nie jest wszystkim, co może zaproponować Infopiek – w ofercie znajdują się również oprogramowania do zarządzania transportem, czy aktualnymi zasobami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.