Twoja firma w social media. Jakie społecznościówki wybrać?

Twoja firma w social media. Jakie społecznościówki wybrać?

Portale społecznościowe wydają się dziś absolutnym must have jeśli chodzi o promocję swoich produktów i usług przez firmy w Internecie. Szczególnie, jeśli chodzi o handel, gdyż branża e-commerce rośnie w tak szybkim tempie, że naprawdę nie możemy pozwolić sobie na to, by pozostawać w tyle. Nie wszystkie przedsiębiorstwa decydują się jednak na ten ruch i wciąż pozostają nieobecne w głównych social mediach tracąc przez to wielu potencjalnych klientów. Jakimi kanałami społecznościowymi powinniśmy się w pierwszej kolejności zainteresować, jeśli zastanawiamy się nad rozpoczęciem promocji naszej firmy w sieci? Poniżej kilka propozycji.

Facebook

Pierwszą z platform social media, które omówimy dzisiaj jest Facebook, czyli portal, który jest na absolutnym topie jeśli chodzi o społecznościówki na całym świecie już od wielu lat. I choć wciąż są kraje, które niechętnie korzystają z FB, takie jak Rosja czy Chiny, które w jego miejsce udostępniają swoim obywatelom własne rozwiązania, to nadal popularny fejs jest najpopularniejszym medium społecznościowym na globie. Liczba użytkowników FB wciąż rośnie, a co za tym idzie rośnie też potencjał reklamowy tego narzędzia. Warto więc założyć konto na Facebooku, które pozwoli nam na codzienny kontakt z fanami. Na Facebooku możemy umieszczać posty, dodawać relacje, całe galerie zdjęć, a także umieszczać filmy czy organizować wydarzenia. Wszystko to z poziomu jednej, dużej platformy społecznościowej. Polecamy!

Instagram

Instagram jest drugą, po Facebooku najpopularniejszą społeczniściówką na świecie. Co ciekawe, właścicielem Instagrama jest Facebook, który wykupił tę platformę już kilka dobrych lat temu. Specyfika Instagrama polega na dodawaniu zdjęć z krótkimi opisami oraz tzw. Instastories, które odpowiadają relacjom znanym nam z Facebooka. Instagram, jak wspomnieliśmy, jest nakierowany głównie na zdjęcia wobec czego przygotowują strategię komunikacji firmy na tym portalu warto zaopatrzeć się w liczne zdjęcia dobrej jakości, które sprawią, że użytkownicy chętnie będą zostawiać im serduszka lub zostaną obserwatorami naszego profilu. Dzięki temu będziemy mogli regularnie serwować im content związany z naszą marką lub naszymi produktami.

TikTok

Ostatnia z przedstawionych dziś platform społecznościowych to oczywiście TikTok. Jest to społecznościówka, która przebojem wdarła się do cyfrowego świata w 2019 roku. Od tamtej pory z każdym kwartałem przybywa jej coraz więcej userów. O ile w przeszłości mówiono, że jest to platforma głównie dla dzieci i młodzieży o tyle obecnie pojawia się tam wielu starszych użytkowników, a także coraz chętniej pojawiają się tam firmy, które zakładają swoje konta na TikToku. Nic dziwnego, skoro liczba TikTokerów wciąż rośnie to wzrasta również zainteresowanie firm, które chcą do tych ludzi dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym. TikTok to krótkie filmiki, podczas których możemy zaprezentować światu dowolną treść np. taniec, piękne widoki czy serię śmiesznych gagów. Firma prowadząca odpowiednią narrację na TikToku, mająca spójny przekaz i ciekawy content może liczyć na naprawdę duże zasięgi!

Dodaj komentarz