Wyświetlenia na YouTube – dlaczego są tak ważne dla twórców?

Wyświetlenia na YouTube – dlaczego są tak ważne dla twórców?

YouTube to ogólnoświatowy serwis internetowy należący do Google’a, na którym możemy za darmo umieszczać oraz odtwarzać materiały wideo. Oprócz wyświetlania filmików użytkownicy mogą także komentować i oceniać zamieszczone filmy czy muzykę.

Na tym jednak nie kończą się możliwości użytkowników – oni również mogą założyć własny kanał, tworzyć playlisty, dzięki którym mogą zacząć zarabiać. Do tego ostatniego potrzebne są jednak wyświetlenia na YouTube, komentarze oraz łapki w górę.

Co dają wyświetlenia na YouTube?

Liczba wyświetleń filmiku na YouTube to nic innego, jak informacja o ilości odtworzenia konkretnego materiału wideo. Jest to bardzo ważny parametr – zwłaszcza dla twórców – ponieważ ilość wyświetleń w jak najkrótszym czasie przekłada się na poziom popularności zamieszczonego filmiku. Warto wiedzieć, że to właśnie pierwsze 72 godziny (licząc od daty publikacji materiału na platformie) są najważniejsze. Więcej wyświetleń, komentarzy i polubień skutkuje promowaniem filmiku przez YouTube oraz umieszczeniem go na liście polecanych. Dzięki temu materiał wideo trafia do jeszcze większej liczby osób.

A co z komentarzami i polubieniami?

Polubienia i komentarze to kolejny ważny parametr, który regularnie sprawdzają twórcy. Więcej łapek w górę i pozytywnych komentarzy to jasny sygnał, że zamieszczony filmik spotkał się z aprobatą odbiorców. Dzięki temu twórca wie, co podoba się jego publiczności i na podstawie tego może tworzyć materiału w podobnym stylu/tematyce.

Ilość łapek w górę również wpływa na wysoką pozycję filmiku – to właśnie dlatego niemal wszyscy twórcy tak ochoczo zachęcają to zostawienia popularnego kciuka w górę.

Komentarze to bardziej rozbudowana możliwość oceny zamieszczonego filmiku. Pozwalają prowadzić rozmowy na temat poruszony w materiale wideo. Wszystkie komentarze na YouTube są publiczne i każdy (kto ma założone konto) może na nie odpowiedzieć. Czasami jednak niektórzy twórcy (zwłaszcza, jeżeli jest nim dziecko) mają odgórnie wyłączoną możliwość umieszczania komentarzy.

Zarabianie na YouTube

Wyświetlenia na YouTube mają zatem wiele zalet. Przede wszystkim pomagają spopularyzować kanał i dotrzeć do jeszcze większej liczby widzów. Ilość wyświetleń przekłada się z kolei na liczbę łapek w górę i komentarzy. Działanie to jest nie bez powodu – gdy już kanał zostanie rozbudowany, można zacząć na nim zarabiać. Na filmikach umieszcza się w tym celu reklamy Adwords, które będą wyświetlać użytkownicy. Im więcej obejrzą reklam, tym zarobisz większe pieniądze.

Reklamy mogą być także źródłem frustracji wśród użytkowników – dlatego nie należy przesadzać z ich ilością. Zbyt dużo reklam podczas oglądania może zniechęcić odbiorcę, który w efekcie nie obejrzy materiału w całości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.