Nietypowe gadżety marketingowe – dlaczego się sprawdzają?

Nietypowe gadżety marketingowe – dlaczego się sprawdzają?

Popadanie w schematy i brak inwencji to jedne z najgorszych pomyłek, jakie można popełnić w działaniach marketingowych. Na polskim rynku działa tak wiele firm, że niezwykle łatwo jest wtopić się w tłum, a jeśli firma nie staje się coraz bardziej rozpoznawalna, tylko wręcz przeciwnie, ciężko, aby się rozwijała. Dlatego też warto decydować się chociażby na takie inwestycje, jak zakup nietypowych gadżetów marketingowych.

Nietypowe gadżety marketingowe to szansa, żeby się wyróżnić

Zamawianie przez firmę gadżetów marketingowych i rozdawanie ich przy różnych okazjach (nawiązanie współpracy, prezenty świąteczne, targi i konferencje) nie jest obecnie czymś niezwykłym, a raczej standardowym elementem strategii marketingowej większości przedsiębiorstw. Warto więc pomyśleć o tym, żeby wyjść poza schemat i odróżnić się w jakiś sposób od konkurencji.

Dzięki temu jest większe prawdopodobieństwo, że obdarowywanej osobie dany gadżet zapadnie w pamięć i że rzeczywiście będzie ona go używać. Kreatywne gadżety marketingowe sprawdzają się, ponieważ każdy lubi otrzymywać ciekawe prezenty – i nie ma tu znaczenia, czy ktoś jest dzieckiem, czy poważnym prezesem firmy, chociaż oczywiście to, co te dwie typy osób uznają za ciekawe będzie mocno się różniło.

Jednocześnie trzeba podkreślić, że nie trzeba, a wręcz nie powinno się opierać swojej strategii tylko na gadżetach nietypowych. “Klasyki gatunku”, takie jak długopisy, pióra, notatniki czy smycze reklamowe wciąż mają swoje miejsce w świecie i nie bez powodu zamawiają je niemal wszystkie firmy, od małych po ogromne korporacje.

Kreatywne gadżety marketingowe – co wybrać?

Myśląc nad kreatywnymi gadżetami marketingowymi, warto poszukać inspiracji w swoim otoczeniu. Ciekawą opcją są chociażby gadżety sezonowe. W zimę mogą to być ciepłe, wygodne koce, w lato – piłki lub maty plażowe. Okulary z logo również są warte rozważenia – kosztują niewiele, a przydadzą się praktycznie każdemu. Modeli oprawek jest naprawdę wiele, a wspomniane logo dopełni ich funkcję marketingową i zapewni, że osoba obdarowywana nie zapomni, od kogo (a dokładniej mówiąc, od jakiej firmy) otrzymała prezent.

Prezenty sezonowe to oczywiście nie jedyna opcja. Wśród bardziej uniwersalnych gadżetów są też takie, które można uznać za bardzo kreatywne. Najważniejsze jest jednak to, żeby nie przeszarżować. Przy wyborze należy pamiętać o tym, kto ma być odbiorcą gadżetów i uważać, aby przypadkiem go nie urazić. Każda branża (i każda firma) rządzi się swoimi prawami i nie zawsze pewne pomysły będą odpowiednie. Oczywiście, nie oznacza to, że należy zamykać się na nowości – trzeba po prostu działać z głową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.