Co to jest Service Desk i jak może pomóc twojej firmie

Co to jest Service Desk i jak może pomóc twojej firmie

Obszar IT staje się coraz popularny w przedsiębiorstwach. Praktycznie każda firma korzysta z komputerów, a ich obsługa nie należy do najprostszych. O ile obsługa programów, które się w nich znajdują jest dość prosta i może być wykonywana przez każdego pracownika po przeszkoleniu. To od strony technicznej bardzo ciężko zadbać o odpowiednich ludzi. Przede wszystkim mniejsze firmy mają problem z zatrudnieniem informatyków, którzy będą 24 godziny na dobę mogli obserwować czy nic złego nie dzieje się z danymi serwisami. Z pomocą przychodzi Service Desk.

Co to jest Service Desk

Jest to organizacja lub po prostu grupa osób, która ma za zadanie obserwować programy informatyczne i aplikacje, w których mogą wystąpić błędy. Ich zadaniem jest jak najszybsza naprawa danych programów, dzięki czemu firma może prawidłowo funkcjonować. Jest to bardzo ważne, ponieważ w przypadku firmy, która sprzedaje produkty, gdy wystąpi problem na stronie to klient po prostu przejdzie na inną. Konkurencja jest bardzo duża, więc przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić na błędy, które będą trwały godzinami.

Service Desk a ITIL

Można powiedzieć, że Service Desk należy do ITIL. Opisuje on następujące typy:

– Call Center- grupa osób, która rejestruje zgłoszenia,

– Niewykwalifikowany Service Desk– rejestrują zgłoszenia i śledzą rozwiązania,

– Wykwalifikowany Service Desk– grupa osób posiadające kwalifikacje, dzięki czemu rozwiązują część problemów,

– Eksperci Service Desk– zaawansowana grupa osób, która potrafi rozwiązać nawet najbardziej skomplikowane problemy.

Czy każda firma potrzebuje Service Desk

Pytanie to zadaje sobie wiele mniejszych firm, które nie posiadają ogromnych pokładów kapitału. Nie wiedzą one, czy inwestycja ta się zwróci, więc czasami wolą odpuścić skorzystanie z tej usługi. Warto poznać zalety tego rozwiązania, ponieważ nie każdy zdaje sobie z nich sprawę.

1. Obniżenie kosztów

Zatrudnienie eksperta do swojej firmy bardzo często wiąże się z ogromnymi kosztami. Zatrudnienie firmy z zewnątrz może je obniżyć.

2. Można zająć się swoimi sprawami

Wiedząc, że nad stroną internetową i programami czuwają wyspecjalizowani ludzie można resztę czasu poświęcić na rozwijanie swojego biznesu. Nie trzeba martwić się o całą otoczkę.

3. Niepewni ludzie, a dobra firma

Zatrudnienie firmy z zewnątrz, która posiada dobre opinie i cieszy się uznaniem wielu osób ma praktycznie 100% szans na powodzenie. Zatrudnienie osób na stałe do swojej firmy wcale nie musi oznaczać spokojnego snu dla menadżera.

Dodaj komentarz