Na pierwszy rzut oka samodzielna naprawa smartfona może wydawać się świetnym pomysłem, przede wszystkim ze względu na potencjalną oszczędność. Rzeczywistość bywa jednak zupełnie inna, co omówimy właśnie w tym artykule. W takim razie czy naprawianie smartfona samodzielnie ma sens? Jakie są alternatywy i czy warto z nich korzystać?
Samodzielna naprawa nie jest zalecana
Samodzielna naprawa smartfonów nie jest obecnie zalecana. Swego czasu, żeby na przykład wymienić baterię w smartfonie, wystarczyło paznokciem podważyć tylną klapkę, wyjąć starą baterię i włożyć nową. Poprzez zdjęcie tylnej klapki uzyskiwało się też m.in. dostęp do miejsc na kartę SIM i kartę SD. Teraz oczywiście jest inaczej i użytkownik nie ma tak łatwego dostępu do „wnętrzności smartfona”.
Chociaż poradniki na YouTube mogą na przykład budzić wrażenie, że wymiana baterii czy ekranu wciąż nie należą do trudnych, to w rzeczywistości jest inaczej. Przykładowo, zdejmując ekran w celu dojścia do innych komponentów smartfona, możemy często po prostu go połamać. Wynika to z faktu, że jest on do reszty obudowy przyklejony, a nie tylko w nią włożony, więc nie da się go po prostu podważyć paznokciem.
Najlepszy wybór to Samsung serwis telefonów Warszawa. Naprawą zajmą się wtedy eksperci, a my będziemy mieli pewność, że nie tylko usterka zostanie naprawiona, ale też nic innego nie zostanie w tym czasie zepsute. Wbrew pozorom usługi naprawy smartfonów nie są wcale bardzo drogie – lwia część kosztów to ceny nowych komponentów, które przecież też musielibyśmy zakupić w przypadku ich samodzielnej wymiany.
Nie naprawiaj samodzielnie smartfona na gwarancji
Tradycyjnie smartfony posiadają 2-letnią gwarancję, niektórzy producenci mogą także zdecydować się ją rozszerzyć na dłuższy okres. W tym okresie możem liczyć na naprawę smartfona przez profesjonalistów całkowicie za darmo, jeśli usterka nie nastąpiła z naszej winy.
Natomiast w przypadku bycia bezpośrednią przyczyną uszkodzenia (ponieważ na przykład upuściliśmy telefon i rozbił się jego ekran), problem również zostanie rozwiązany, ale za pewną opłatą.
Jeśli gwarancja jeszcze nie minęła, samodzielna naprawa smartfona, otwieranie go, wymienianie niektórych elementów i tym podobne mogą zostać zakwalifikowane przez producenta jako niedozwolone działania, przez które gwarancja przedwcześnie przestanie obowiązywać.
Niektórzy wolą naprawiać sprzęt samodzielnie, nawet, jeśli mogą wysłać go za darmo do ekspertów, z powodu niecierpliwości czy chęci własnoręcznego poradzenia sobie z problemem, ale naprawdę nie warto niepotrzebnie pozbawiać się gwarancji.