Samodzielna naprawa smartfona – czy to dobry pomysł?

Samodzielna naprawa smartfona – czy to dobry pomysł?

Na pierwszy rzut oka samodzielna naprawa smartfona może wydawać się świetnym pomysłem, przede wszystkim ze względu na potencjalną oszczędność. Rzeczywistość bywa jednak zupełnie inna, co omówimy właśnie w tym artykule. W takim razie czy naprawianie smartfona samodzielnie ma sens? Jakie są alternatywy i czy warto z nich korzystać?

Samodzielna naprawa nie jest zalecana

Samodzielna naprawa smartfonów nie jest obecnie zalecana. Swego czasu, żeby na przykład wymienić baterię w smartfonie, wystarczyło paznokciem podważyć tylną klapkę, wyjąć starą baterię i włożyć nową. Poprzez zdjęcie tylnej klapki uzyskiwało się też m.in. dostęp do miejsc na kartę SIM i kartę SD. Teraz oczywiście jest inaczej i użytkownik nie ma tak łatwego dostępu do „wnętrzności smartfona”.

Chociaż poradniki na YouTube mogą na przykład budzić wrażenie, że wymiana baterii czy ekranu wciąż nie należą do trudnych, to w rzeczywistości jest inaczej. Przykładowo, zdejmując ekran w celu dojścia do innych komponentów smartfona, możemy często po prostu go połamać. Wynika to z faktu, że jest on do reszty obudowy przyklejony, a nie tylko w nią włożony, więc nie da się go po prostu podważyć paznokciem.

Najlepszy wybór to Samsung serwis telefonów Warszawa. Naprawą zajmą się wtedy eksperci, a my będziemy mieli pewność, że nie tylko usterka zostanie naprawiona, ale też nic innego nie zostanie w tym czasie zepsute. Wbrew pozorom usługi naprawy smartfonów nie są wcale bardzo drogie – lwia część kosztów to ceny nowych komponentów, które przecież też musielibyśmy zakupić w przypadku ich samodzielnej wymiany.

Nie naprawiaj samodzielnie smartfona na gwarancji

Tradycyjnie smartfony posiadają 2-letnią gwarancję, niektórzy producenci mogą także zdecydować się ją rozszerzyć na dłuższy okres. W tym okresie możem liczyć na naprawę smartfona przez profesjonalistów całkowicie za darmo, jeśli usterka nie nastąpiła z naszej winy.

Natomiast w przypadku bycia bezpośrednią przyczyną uszkodzenia (ponieważ na przykład upuściliśmy telefon i rozbił się jego ekran), problem również zostanie rozwiązany, ale za pewną opłatą.

Jeśli gwarancja jeszcze nie minęła, samodzielna naprawa smartfona, otwieranie go, wymienianie niektórych elementów i tym podobne mogą zostać zakwalifikowane przez producenta jako niedozwolone działania, przez które gwarancja przedwcześnie przestanie obowiązywać.

Niektórzy wolą naprawiać sprzęt samodzielnie, nawet, jeśli mogą wysłać go za darmo do ekspertów, z powodu niecierpliwości czy chęci własnoręcznego poradzenia sobie z problemem, ale naprawdę nie warto niepotrzebnie pozbawiać się gwarancji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.